ΚΛΙΝΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ

Κωδικός μαθήματος
ΕΠ16702
Μονάδες ECTS
8
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Πέτρος Κολοβός

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Κλινική Άσκηση

7 ώρες

(κλινική άσκηση)

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μάθημα Κατ’ Επιλογήν Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο σκοπός του μαθήματος είναι η προετοιμασία του/-ης φοιτητή/-τριας για το νοσηλευτικό επάγγελμα με την εφαρμογή και βελτίωση των ήδη αποκτηθέντων γνώσεων και κλινικών δεξιοτήτων στη παροχή εξατομικευμένης χειρουργικής νοσηλευτικής φροντίδας σε ενήλικες ασθενείς, που υποβάλλονται σε χειρουργική επέμβαση ή άλλη επεμβατική διαδικασία.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση:

να αναγνωρίζει τους ρόλους και τις αρμοδιότητες της νοσηλευτικής κατά την περιεγχειρητική φροντίδα

να εφαρμόζει τις θεωρητικές γνώσεις, που ήδη έχει αποκομίσει, στην αξιολόγηση των αναγκών των χειρουργικών ασθενών και των οικογενειών τους κατά τις τρεις φάσεις τις περιεγχειρητικής περιόδου

να εξοικειωθεί με τη χρήση της αγγλικής ορολογίας και να είναι σε θέση να κατανοεί τη συναφή με το περιεχόμενο του μαθήματος επιστημονική βιβλιογραφία

να εφαρμόζει κλινικές δεξιότητες στη παροχή εξατομικευμένης νοσηλευτικής φροντίδας για την ικανοποίηση των αναγκών των χειρουργικών ασθενών και των οικογενειών τους

να σχεδιάζει και να εφαρμόζει εξατομικευμένα σχέδια νοσηλευτικής φροντίδας με βάση τη νοσηλευτική διεργασία για χειρουργικούς ασθενείς και τις οικογένειες τους

να αναθεωρεί τα εξατομικευμένα σχέδια νοσηλευτικής φροντίδας κατά τη περιεγχειρητική περίοδο

να αναλύει τις νοσηλευτικές αρμοδιότητες, που αφορούν τη φαρμακευτική φροντίδα σε χειρουργικούς ασθενείς

να εφαρμόζει δεξιότητες κριτικής σκέψης και λήψης κλινικών αποφάσεων στην παροχή νοσηλευτικής φροντίδας προσανατολισμένης στο χειρουργικό ασθενή, ενσωματώνοντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας

να επιδεικνύει κατάλληλες δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με τη διεπιστημονική ομάδα

να επιδεικνύει δεξιότητες αποτελεσματικής διαχείρισης του χρόνου και οργάνωσης της χειρουργικής νοσηλευτικής φροντίδας

να αναγνωρίζει και να αναλύει θέματα που σχετίζονται με τη νοσηλευτική έρευνα, τη πρακτική βασισμένη σε ενδείξεις, αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς, που υποβάλλονται σε χειρουργική επέμβαση ή άλλη επεμβατική διαδικασία.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών

Λήψη κλινικών αποφάσεων

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Εργασία σε διαπολιτισμικό περιβάλλον

Ομαδική εργασία

Αυτόνομη εργασία

Άσκηση κριτικής σκέψης

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενο Μαθήματος

Κλινική Άσκηση

Εφαρμογή νοσηλευτικών διαδικασιών και τεχνικών κατά τη νοσηλευτική φροντίδα ασθενών, που υποβάλλονται σε χειρουργική επέμβαση ή άλλη επεμβατική διαδικασία.

Επικοινωνία με το χειρουργικό ασθενή και την οικογένειά του

Πρόληψη και έλεγχος χειρουργικών λοιμώξεων

Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών κατά την προ-εγχειρητική περίοδο. Προετοιμασία ασθενή και συμμετοχή στη διενέργεια διαγνωστικών εξετάσεων. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων

Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών κατά την δι-εγχειρητική περίοδο

Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών κατά τη μετεγχειρητική περίοδο: στη μονάδα μεταναισθητικής φροντίδας

Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών κατά τη μετεγχειρητική περίοδο: στο τμήμα νοσηλείας

Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών με επείγοντα χειρουργικά προβλήματα και συμμετοχή στη θεραπευτική αντιμετώπιση

Διαχείριση της φαρμακευτικής φροντίδας με γνώση και ασφάλεια

Εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη σχεδίων νοσηλευτικής φροντίδας κατά την προ-εγχειρητική, δι-εγχειρητική και μετεγχειρητική περίοδο.

Επικοινωνία και συνεργασία με τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας

Σχεδιασμός εξόδου. Εκπαίδευση και προαγωγή υγείας

Τεκμηρίωση της παρεχόμενης περιεγχειρητικής νοσηλευτικής φροντίδας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης Κλινική άσκηση σε ομάδες σε χειρουργικές κλινικές όλων των ειδικοτήτων, στο χειρουργείο, το τμήμα αποστείρωσης, στο τμήμα ενδοσκοπήσεων, στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία και το τμήμα επειγόντων περιστατικών. Χρήση νοσηλευτικών εντύπων και κλιμάκων αξιολόγησης του ασθενή. Μελέτες περίπτωσης. Επίσκεψη ιστοσελίδων συναφών με το αντικείμενο του μαθήματος. Μελέτη αρθρογραφίας: Συζήτηση και κριτική ανάλυση. Τεκμηριωμένη κλινική νοσηλευτική πρακτική.
Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της χρήσης του διαδικτύου, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και της εφαρμογής web-class. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Οργάνωση διδασκαλίας

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Φόρτος εργασίας εξαμήνου
Κλινική Άσκηση 91 ώρες
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 64 ώρες
Συγγραφή Εργασίας 45 ώρες

Σύνολο μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

200 ώρες

(8 ECTS)

Αξιολόγηση Φοιτητών Γραπτή εργασία που βασίζεται στην κλινική άσκηση (100%).
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Paul Wicker. Περιεγχειρητική Πρακτική με μια Ματιά,. Εκδότης: ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε. 2016.

Berman Α., Snyder S., JacksonC. Η νοσηλευτική στην κλινική πράξη. Εκδόσεις Λαγός Δ., Αθήνα, 2010.

Lynn P. Κλινικές Νοσηλευτικές Δεξιότητες και Νοσηλευτική Διεργασία.BROKEN HILL Publishers Ltd, Αθήνα, 2011.

Προτεινόμενες ηλεκτρονικές διευθύνσεις και αρθρογραφία, συναφείς με τις θεματικές ενότητες του μαθήματος.